Annons
Vidare till bblat.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Kolsva handel – en butik i byn

Jag är en trogen Kolsva handel-kund sedan årtionden tillbaka. Med sorg i hjärtat måste jag instämma i de klagomål som kommit fram i de senaste insändarna. Det är ofta slut på varor; tomma hyllor eller varor ersatta med något helt annat fast etiketterna sitter kvar.  Frukt och grönsaker får man titta noga på, mögligt och halvruttet hittar man tyvärr ofta. Gammalt bröd händer det också att man hittar. Varor i veckans reklamblad förväntar jag mig ska finnas i butiken  (och inte vara slut redan på tisdagen). Att personalen hälsar på kunderna och är hjälpsamma och positiva är ju en självklarhet men tyvärr brister det även i detta.

När jag vid ett sällsynt tillfälle råkade träffa föreståndaren i butiken föreslog jag ett "kundråd" där personalen och vi kunder kunde diskutera de önskemål vi har och de förutsättningar butiken har, men detta mottogs med ointresse och kommentaren att det ändå inte skulle vara till någon nytta.

För mig som kund är det viktigt att butiken är fräsch, att det är prydligt på hyllor och i skåp och att varorna inte för gamla samt att man som kund blir lyssnad på. Att slippa kryssa mellan kundvagnar fyllda med allehanda billighetsvaror vore skönt för övrigt. Avdelningen för diverse varor som kläder och porslin ser ut som en avstjälpningsplats.

Att butiken inte samarbetar med övriga lokala affärsidkare finner jag märkligt, istället för att samarbeta med den välfungerande och fina blom- och presentbutiken i samma hus konkurrerar ICA med en egen blomsterförsäljning som i år är större än nånsin. Men – eftersom jag finner det angeläget att ha en livsmedelsbutik i byn handlar jag envist i Kolsva handel trots att jag blir besviken och irriterad i stort sett varje gång jag är där över denna brist på varor och fräschör samt brist på kundintresse.

Varför har inte personalen namnskyltar undrar jag också, vore bra att veta vem man pratar med eller blir hänvisad till. Jag är övertygad om att personalen har synpunkter på mig som kund också, det är inte alla gånger man tar bristerna med jämnmod men jag önskar att vi kunde mötas i intresset av att ha en fräsch butik. Om det beror på för lite personal att butiken inte kan hållas i ett fräscht skick bör ledningen ta sig en funderare på detta, personal måste få möjlighet att göra ett bra jobb!

Vi ses i butiken!

Mea Gustafsson

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel