Annons
Vidare till bblat.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Hur hanteras vår post?

Har bott i samma lägenhet länge och får på grund av sjukdom ofta brev och försändelser. Men rätt som det är så går posten i retur för adressaten är okänd enligt Postnord. Paketet skulle ställas vid dörren. Har tidigare fungerat, men nu gick det i retur.

Ringer och frågar då vi aldrig får det som är bestämt .Firman som skickat kollar paketet och det har gått i retur. "Adressat okänd". Paketet fanns på Postnord. Alla adressuppgifter var helt korrekta. Den gången gällde det sjukvårdsartiklar som är viktiga för oss.

Så köper vi per postorder och betalar extra för att få paketet till dörren. Vi får sms från Postnord och kommer överens om att de levererar även om vi inte är hemma. Vad händer? Jo sms från Postnord om att vi får hämta hos postombud för att ingen var hemma. Nu får vi alltså gå till postombud trots extra betalning samt att vi som 80-åringar försöker undvika affärer.

Hur får det gå till så här?

Skärpning med vår post

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel