Köping

Insändare
Öppet brev till KD: Välkomna till nya samtal!

Text:

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

Astrid Lamprecht, KD Köping, bjuds in till nya förhandlingar om nystart för Nystart Köping och erbjuds en ny chans att ta plats i rådhuset.

Bild: Fredrik Klevenhaus

Öppet brev till Astrid Lamprecht, KD

Hej Astrid,

Vi skriver till dig som ny informell ledare för Kristdemokraterna i Köping. Vi är oerhört ledsna att vi inte fick till en ny majoritet i form av ”Nystart Köping ”. Det var ändå majoritet av väljarna i Köpings kommun som ville se ett maktskifte efter ett 90-årigt socialdemokratiskt maktinnehav. Nu ser det tyvärr inte ut som om det blir en verklighet, om vi inte tillsammans kan lösa upp alla knutar en gång för alla.

Annons

Det kan väl inte ha undgått dig vilken turbulens, besvikelse och till och med förbannelse som din partilednings agerande har orsakat både bland många av dina partikamrater, era väljare och många andra köpingsbor.

Vi har under den här processen uppfattat dig som öppen för förhandlingar. Vi hade ju tom en preliminär överenskommelse om hur en ny majoritet kunde formas. I en ny-ny sådan majoritet ser vi dig som ett självklart val i diskussionen om antal kommunalråd, ordförande i samhällsbyggnadsnämnden samt talesman för en ny näringslivspolitik i Köping.

Vi vill därför bjuda in dig som representant för Kristdemokraterna i Köping till nya förhandlingar.

Maria Liljedahl (SD)

Samuel Gustavsson ( SD)