Genom outletkonceptet vill Åhléns möta upp nya konsumenttrender samt nå ut till nya målgrupper.
Det nya konceptet kommer med ett tydligt prislöfte och erbjuder kunderna en spännande sortimentsmix för både dam, herr och barn till 30-70 procent lägre pris än rekommenderat pris på varumärkesprodukter. Kunden kommer att hitta etablerade varumärken såväl som nya och tillfälliga varumärken.
Annons
Ny VD för Åhléns Outlet är Johan Sjöhagra som har en gedigen erfarenhet av detaljhandel från olika ledande befattningar inom Ica, IKEA och ÖoB.
Annons
- Trender inom handeln visar att kunder i allt större utsträckning väljer att handla fler dyra produkter, men också fler billiga. Åhléns Outlet riktar sig till kunden som vill ”fynda snyggt” och som letar efter prisvärda och spännande erbjudanden i en modern miljö. Till oss ska kunden vilja komma tillbaka ofta för att handla till sig själv, hemmet, familjen eller för att hitta en present, berättar Johan Sjöhagra, VD på Åhléns Outlet i ett pressmeddelande.
Läs mer:

Foto: Åhléns